רוצה הביתה

Facebook
Twitter
LinkedIn

מגיעה לכיתה שלו ושוב הוא שם, מאחורי השולחן שתחום בשני כסאות. זו פינה שמצאו לו בכיתה, שמצליחה להרגיע אותו ברגע של סערה רגשית. המחנכת ניגשת ומסבירה והוא מסתכל עליי. לא מצליחה להבין מה המבט הזה אומר. הפעם אין חיוך שאומר לי: “תראי, השתוללתי, השתובבתי אז אני כאן לומד את חוקי הכיתה”. אלו הם ימים קצת סוערים שלו. קולות מוזרים, דיאטה יזומה מצדו, לא רוצה לצאת מהבית, רוצה בעיקר שקט ולהיות לבד. למה? רק הוא יודע.

אני ניגשת אליו בשקט, שומעת בדרך אליו מהמחנכת באילו דרכים “הבהיר” לה שאינו מסוגל להתמודד עם הפעילויות השגרתיות. אני יודעת שקשה לו עכשיו. הן (הצוות) יודעות בתקופות כאלה להיות רגישות ולדרוש פחות. לא להקשות עליו יותר מדי. הוא מסתכל עליי חזרה, יושב בכסאו כמעט שלא זז ונראה קצת מותש.

אני שואלת אותו, ” הי, מה נשמע?” אבל הוא לא עונה לי. אני מבקשת את האייפד (באייפד שלו הוכנסה אפליקצית תמונות וסמלים שילדי תקשורת רבים נעזרים בה. יש בה מגוון של תמונות וסמלים שבעזרתם הוא יכול להצביע על רגש, רצון או פעילות מבלי שיתבקש לומר אותם במילים כי מילים הם אמצעי לא טריוויאלי בכלל לילדים רבים על הספקטרום כדי להביע את עצמם).

כבר יודעת שלבד הוא לא יצליח לתת לי תשובה וזוכרת שמשום מה לרוב הוא בוחר שלא להיעזר באייפד. אני יודעת שהן ניסו קודם לכן, בעזרת התמונות, להוציא ממנו תחושות אבל אני מחליטה שגם אני חייבת לנסות. אנו מגישות לו את האייפד ומבקשות שוב: “תגיד לנו מה אתה מרגיש? מה קרה?” והוא, במיומנות שלא תואמת את תדירות השימוש שלו בכלי הזה לוחץ ברצף ובקצב מהמם:

  1. 2.  3. 4.

לתוך התדהמה שלי, נוכח ההחלטה שלו להשתמש באותו הרגע בתמונות, פרצו להן הדמעות בעיניים ואיימו להסגיר את עוצמת הרגשות שלי שעלתה מאפס למאה באותו הרגע. נלחמתי לעצור אותן כדי שלא יפרש את התחושות שלי אחרת אבל הדמעות כבר צפו להן בעיניים. לא יודעת אם מהאושר על היכולת שלו להביע את עצמו כל כך יפה (זו הייתה תחושה של פריצת דרך ביכולת שלו לנהל איתי שיח שהוא לא פונקציונלי שגרתי), או מהחמלה שהרגשתי באותו רגע על הקושי שלו לבטא את מה שהוא מרגיש ועל כך שהיה בהישרדות כל הבוקר. השתדלתי שלא לחשוב על הזמן שלוקח לו ולילדים כמוהו להרגיע את עצמו ולבטא את תחושותיו בדרך כלשהי, על מה שהם עוברים בינם לבין עצמם עד שמצליחים להבין אותם ועל השאלה מתי ולמה הוא מחליט בנקודה מסויימת שהוא “מדבר” ומסביר את עצמו כדי לקבל את מבוקשו.

 

פוסטים נוספים

Catch me if you can…

אז האהוב הקטן שלי אוכל טוב, אפילו טוב מאד כבר תקופה ארוכה. קמים בבוקר, הוא מוודא שהסנדוויצ’ים שלו עם הממרחים שהוא אוהב

הבת שלו…

לפני כמה שבועות נפגשנו החברה ואני שוב ושוחחנו על הרפתקנות. מיד חשבתי על אבי, חשבתי על הדברים שהוא חלם והגשים ועליו כדמות האב שמלווה אותי בחיי. היום אני מבינה שהיכולת שלי להתמודד עם המציאות האישית שלי היא כמובן קודם כל שלי אבל גם הרבה בזכות העובדה שהייתה לצדי דמות אב שצפיתי בה.

האבחון – קורונה

מה אגיד לכם, כבר הייתי שם, במקום הזה שביום אחד הכל מתהפך ושום דבר לא ברור ולא מובן מאליו. ברגע אחד, “ברסי” שלנו (הנויורלוג) הודיע לנו שהחיים כבר לא יהיו כפי שהיו. יש הנחיות חדשות, יש “אפשר” ו”אי אפשר”…

תמונה של תמר פרנק

תמר פרנק

שמי תמר פרנק, אמא לשתי בנות ואמא שלו, ילד על הספקטרום האוטיסטי, שחולמת ושואפת בשבילו, בשבילו וגם בשביל עצמה. מתמודדת 24/7 אבל אופטימית חסרת תקנה. רוצה שתבינו איך זה להיות כזו ואם לא אתם מוזמנים לשאול. אם גם אתם הורים 'שלו' או 'שלה' שלא תרגישו לבד, גם אם אין לכם ילדים 'מיוחדים', בואו נכיר כדי שלא תהיו נבוכים להתקרב.

16 מחשבות על “רוצה הביתה”

  1. תמר את מרגשת ברמות קשות ופשוט מעוררת השראה בקרב אמהות נוספות. זכות גדולה לשניכם שיש לכם האחד את השניה.

  2. ירדו לי דמעות שקראתי, הוא מרגש מאוד וכל כך משמח שהוא הצליח לבטא במהירות בדיוק מה הוא מרגיש.
    מקווה שתפרצו עוד ועוד את גבולות התקשורת יחדיו.

  3. אם אני לא טועה, זאת הפעם הראשונה שאני קוראת אותך.
    אני ממעיטה לקרוא בלוגים על גידול ילדים, אולי כי היורש שלי כבר יותר גדול
    ואולי כדי שלא אצטרך להתמודד.
    ואז אני רואה עם מה את מתמודדת
    ועם מה הוא
    ולבי נכמר יחד איתך עליו, ועל המאבק שהיום הזה היה בשבילו
    ועלייך, שמתמודדת יום-יום עם קשיים כאלה
    .
    שרק יהיה לך כוח
    תשמרי על עצמך

    1. הי חן. המשפט הזה שאומר שאנחנו מגלים כמה כח יש לנו ככל
      שההתמודדות קשה יותר הוא נכון. זה מלמד אותי ועוד הורים כמוני על מה כדאי ‘לבזבז’ אותו ביומיום. לצד הקושי יש גם הרבה דברים טובים 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש לכם שאלות. רוצים לדעת עוד,  אבל בפרטי? שלחו לי הודעה. צרו קשר

נגישות